Mitt älskade problembarn

Pappa har varit på besök en stund här på kvällen. Varje gång vi träffar folk så blir Taz så stressad och jag blir bekymrad och frustrerad. Jag vet inte hur jag ska handskas med det.

Taz fungerar så bra med mig och på våra vanliga promenader men i princip allt annat gör honom rädd och stressad. Med hans utåtagerande beteende blir han otroligt svår. Jag känner frustration och sorg över situationen för han mår inte bra, han klarar inte ett vanligt liv.

Det är så blandade känslor. Taz är en hund som jag älskar otroligt mycket och som ger mig så mycket glädje men ja han kan vara asjobbig, pinsam och oerhört svår och jag kan ibland undra om det ska vara såhär? Ska jag utsätta min hund för den här stressen? Hur mycket bättre kommer det bli?

För det mesta är det bra men just när vi träffat folk och allt bara blir kaos då är det verkligen inte roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0