Vi är på gång igen

Det tog flera dagar innan Taz var återställd från helgen på landet. Jag blev förkyld och fick någon inflammation i axeln så vi gick långsamma nosa-mycket-promenader i flera dagar. I lördags fick Taz vara helt lös på ängarna. Han skötte sig exemplariskt, inkallningarna hade inte kunna vara bättre och han sprang inte särskilt långt bort från mig. Tack och lov var det inga harar i närheten.

I dag har vi passivitetstränat/miljötränat utanför centrum. Den första kvarten lät jag Taz göra vad han ville. Han stod på bänken och tittade på alla som gick ut och in genom entrén. Stilla var han men hade stenkoll på allt. Det är inte riktigt att vara passiv tycker jag. Sista kvarten fick han hoppa ner och vara på marken och jag sa åt honom att sitta. Han reste sig några gånger men förstod sedan att jag ville att han skulle sitta kvar. Han la sig efter ett tag. Det är ännu bättre att han lägger sig men jag brukar inte be honom göra det i svåra miljöer. Han kunde till och med lägga ner huvudet och hade lite mindre fokus på folket som passerade. Då var jag nöjd och vi gick därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0