Nu har vi varit på kursen

Det var en flatcoated retriever, en labrador, en schäfer, en dvärgschnauzer och en engelsk springer spaniel och så ägarna som var kvinnor över 40. Vi tränade inkallning. hundmöten, ligg, stanna kvar, hopp över hinder, gå fot mellan koner. På förra kursen jag gick så tränade vi några få saker varje gång men varje moment tränades ordentligt innan man gick vidare. Här tränades allt lite huller om buller och lektionen kändes lite oplanerad.

Taz och jag kom dit ganska tidigt. Det var fullt med folk och hundar och Taz stressade upp sig ganska rejält. När lektionen började så gick instruktören fram och böjde sig över Taz och kollade hans tänder. Varför hon gjorde det har jag ingen aning om men jag tyckte det var lite läskigt att hon gjorde så när han var så stressad. När alla hundarna var samlade så skällde Taz ganska rejält. Så instruktören tyckte vi skulle gå fram och hälsa på alla hundarna. Det var väl inte helt lyckat, han gick och skällde ut allihop i tur och ordning. Det var bara dvärgschnauzern som han vågade fram och nosa på. Sen var det inkallning och instruktrören höll Taz medans jag gick iväg. Taz gallskrek. Resten av övningarna gick väl hyfsat bra. Trots att han var ganska stirrig hela tiden så lyckades han lyssna lite på mig iallafall. I slutet skulle vi in i klubbstugan och det var ju inte så lätt att sitta i ett litet rum med fem andra hundar varav två av dom höll på att leka.

Det är tänkt att vi i slutet ska köra ett allmänlydnadspass som är som är som en liten "tävling" där man ska genomföra vissa moment och få det bedömt. Vi ska också testa skogsagility, rallylydnad och någon nosaktivitet, kanse spår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0