Katt

På vår kvällspromenad träffade vi på en katt. Den var helt stilla och jag tog tillfället i akt att träna. Jag har trott att jaktinstinkten sätts igång av katter, kanske den gör om dom springer men är dom stilla då reagerar Taz precis som han reagerar på hundar. Han reser ragg och skäller.

Vi kom lite för nära och Taz skällde men katten satt kvar ändå. Vi gick en bit bort, tittade på katten, jag slängde sen godis runt katten som Taz fick hämta. Katten satt helt stilla och Taz gick lite tveksamt fram och tog godiset. Lite riskabelt men det gick bra.

Efter ett tag gick katten och då upptäckte jag att den var skadad i ena bakbenet. Jag gick fram till den och såg också att mycket av pälsen var borta i ansiktet. Den hade inget halsband. Jag kunde klappa den men den fräste åt mig när jag försökte lyfta den. Jag insåg att det skulle vara omöjligt för mig att få hem både den och Taz så jag gick hem och lämnade Taz och gick sen tillbaka till samma ställe själv. Tyvärr kunde jag inte hitta katten då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0