Taz på egna äventyr

Vi gick mot brukshundklubben och Taz fick vara i långlina. Vi gick på en stig med skog på båda sidorna. Han gick nära mig men så helt plötsligt så bara drog han, antagligen efter en hare men jag hann inte se. Jag stampade till på linan men den gled under skon. Jag såg linan åka mellan träden och Taz sprang upp på en litet berg och så var han spårlöst försvunnen, jag såg inte vilket håll han sprang åt. Jag ropade, jag gick åt vänster, gick ner till stigen igen, sen upp lite till höger. Jag gick ner till brukshundklubben för att se om han var där. Gick upp i skogen igen. Det kändes som att leta efter en nål i en höstack. Efter 40 minuter hörde jag skall som lät som Taz. Ljudet kom från ett helt annat håll än det hållet han stack åt. Han stack upp till höger om stigen, ljudet hördes från vänster. Jag började leta åt det hållet istället. Hittade honom inte. Började efter mer än en timmes letande gå hemåt. Då hörde jag ljud igen och klättrade upp på litet berg. Då satt Taz nedanför totalt insnurrad i tre träd. Där satt han och viftade på stumpen. Då hade han varit borta i totalt 1 timme och 30 minuter.

Ni kan gissa om jag var orolig men det slutade ju bra iallafall.

Kommentarer
Postat av: Xanthopteryx

Knyt en stoppknop (överhandsknop i åtta), i slutet av linan så glider den inte undan lika lätt nästa gång.

2008-04-30 @ 19:26:42
URL: http://xanthopteryx.blogg.se/
Postat av: Sara

Xanthopteryx: Har en sån men det hjälpte inte.

2008-04-30 @ 20:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0