Lediga dagar

Vi tränade uppletande av leksaker i förrgår. Vi har gjort det några gånger förut och eftersom Taz älskar leksaker så har det inte varit några problem att få honom att förstå vad han ska göra. Det är väl att lämna leksaken till mig som har varit det svåra bara. Jag gömde fem leksaker i högt gräs, Taz var riktigt taggad men väl ute bland det höga gräset skuttade han som ett litet rådjur och verkade inte veta riktigt vad han skulle göra. Efter ett tag fick han tag på en av leksakerna och kom till mig och lämnade den. En stund senare hittade han en riktigt bra leksak. Han kom till mig men ville leka med leksaken framför mig. Det känns okej, han hittar leksaken och han kommer till mig, sen att han har svårt att byta ut en rolig leksak mot godis det gör inte så mycket tycker jag. Han hittade tre leksaker men sen verkade han helt slut så jag samlade in dom två som var kvar.

I går var vi ute i skogen och letade efter svamp. Jag tänkte att man kanske kunde träna honom att söka kantarell men eftersom jag inte hittade någon kantarell så får vi vänta med den träningen.

I kväll ska vi iväg på hundkurs. Vardagslydnad igen. Nu börjar vi väl kunna vardagslydnaden men vi behöver fortfarande träna med störning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0