Böcker

image251 Bli herre över din hund av Victoria Stilwell. Jag trodde boken skulle handla mest om hundproblem. Eftersom Stilwells program "It´s me or the dog" har handlat om hundproblem och titlen på boken tycker jag ger det intrycket. Men den handlar inte särskilt mycket om problem utan det är en ganska grundläggande bok där det tas upp lite om det mesta som man bör tänka på när man skaffar hund. Har man haft hund ett tag och läst en del hundböcker då tycker inte jag den här boken ger så mycket. Har man dessutom sett hennes program så känner man igen det mesta. Men jag gillar Stilwells metoder och tycker ändå boken är bra.



image252Ut och lek med din hund! av Åsa Tova Bergh. Jag älskar vardagsaktiviteter. Enkla saker som man kan göra hemma eller på promenaden. Den här boken är full med såna tips. Det kan till exempel vara att hunden ska söka efter godis någonstans, lära sig stänga lådor eller lära sig hämta olika föremål. Den här boken uppmanar hundägare att vara lite roligare, ha lite mer fantasi och se att det knappt finns några begränsningar på vad man kan lära sin hund. Det är flera intervjuer i boken där hundägare berättar om sin vardag med hundar och vad dom hittar på. En hel del inspiration. Jag älskar den här typen av böcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0