Andra gången på kursen

I dag var det en dobermann och en tollare med också. Dobermannen befann sig mest i luften tyckte jag. En av få gånger jag mött en hund som verkar jobbigare än Taz ;) Vi har kört rallylydnad i dag och även vanlig lydnad, inkallning, sitt-stanna kvar, slalom mellan hundarna och tandvisning.

Det gick mycket bättre den här gången. Taz skällde mindre. Rallylydnad har vi testat hemma så dom momenten kunde vi men Taz hade lite svårt att fokusera och koncentrera sig. Det gick ändå hyfsat. Jag tror dom allra flesta hade lite problem att få sina hundar att lyssna. Det är hundar på planen och det är hundar utanför planen och det är ju antagligen hur mycket intressanta lukter som helst. Sen tror jag att dom flesta hundarna där är ganska unga.

Det andra vi gjorde gick bra tycker jag. Slalom mellan hundarna gick utmärkt och när dom andra hundarna gick runt oss gick det också bra. Sen var det in till klubbstugan sista kvarten och där har Taz svårt att vara tyst men var väl ändå lite tystare än förra gången.

Jag tycker det gick väldigt bra, jag är jättenöjd.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad innebär rallylydnad?

2008-04-04 @ 13:35:30
Postat av: Sara

Emma: I rallylydnad går man en bana med skyltar där det står vad man ska göra. Det är en lite lättare variant av lydnad. Läs mer här: http://rally-lydnad.se/

2008-04-05 @ 11:34:27
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se
Postat av: Emma

Låter rätt kul ju! :)

2008-04-10 @ 19:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0