Att släppa saker och skiljas från människor

Jag tränar Taz att hämta olika saker och lämna till mig. Det är det där med att lämna saken till mig som är problemet. Han vill inte så gärna göra det. Han kan mot utbyte av en godis lägga saken på golvet men jag kan inte ta något från hans mun. Vi får se om jag lyckas med det någon dag.

Vi har haft besök både i förrgår och i går. Det har gått bra. Det är egentligen mest när man ska skiljas åt som det blir lite hysteri. Det är separationsångest av stora mått. Om någon går in på toaletten så sitter Taz och väntar utanför och blir superglad när personen kommer ut. När personen kliver på bussen för att åka hem då tror man nästan att hjärtat ska krossas på Taz. Han är inte alls så när det bara är han och jag. Han struntar fullständigt i om jag försvinner in på toaletten. Jag kan be honom sitta och vänta ute medans jag går iväg och gömmer lite godis tex. Jag kan gå hemifrån utan större bekymmer. Så man kan ju nästan tro att jag är den mest hemska i hela  världen och när det kommer besök så skulle man kunna tro att han säger "lämna mig inte ensam med henne!!" :) Men jag tror att han känner sig trygg med mig och vet att jag alltid kommer tillbaka. Sen varför det är sådan enorm separationsångest från människor som han faktiskt inte umgås med särskilt mycket det vet jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0