Teorikväll

Har jag varit på. Hundpsykologen som hade föreläsning. Hon sa ungefär samma saker som hon sagt när vi har haft privat träning. Det drog ut väldigt på tiden för det var en del som hade frågor och det svävade iväg och pratades om sånt som kanske inte var planerat. Men jag tycker det var intressant och bra. Alla som var där har utländska omplaceringshundar och det var jätteintressant att höra dom berätta om sina hundar. Många beteenden som man känner igen och det verkar som vissa har ännu "värre" hundar. Det är ganska skönt att höra det faktiskt. Jag tycker det är skillnad på folk som har utländska omplaceringshundar och dom människor man träffar på brukshundklubben.

Hundpsykologen tycker det är viktigt att hunden har kompisar. Taz har ju ingen så det måste ju betyda att jag måste köpa en kompis till honom eller hur ;) Nädå vi får väl se om vi kan hitta någon att umgås med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0