Jag blir irriterad

Vi har klarat oss ifrån lösa hundar länge men nu verkar vi råka ut för det titt som tätt igen. Jag kan fortfarande inte förstå varför folk inte kan visa lite hänsyn och varför dom inte är mer rädda om sina hundar. Att man nån gång misslyckas med en inkallning kan jag förstå, det är ingen katastrof, men dom som är totalt nonchalanta blir jag galen på. Nu på kvällen kom det en lös hund. Taz och jag gick undan en bit, jag gav honom en tennisboll. Det gick jättebra, ända tills den jäkla hunden kom fram. Taz var ju tvungen att släppa bollen och skälla. Hundägaren stod bara och tittade, kallade inte på hunden, bad inte om ursäkt.

Jag blir så ställd i såna situationer. Ska jag bara dra iväg med Taz? Ska jag släppa på flexikopplet och riskera att Taz biter den andra hunden? Ska jag gå fram och strypa hundägaren?

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag brukar försöka ställa mig mellan min och den andre hunden och "göra mig stor" samt säga högt till den andra hunden "gå till matte/husse!". Brukar nog för det mesta fungera, den andra hunden backar ju undan o jag brukar gå vidare. Följer den efter vänder man sig ju om säger likadant och schasar iväg den.

2008-05-12 @ 14:34:03
Postat av: Sara

Emma: Ska testa det nästa gång! Vad har du för hund?

2008-05-12 @ 18:22:02
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se/
Postat av: Emma

Har en åttaårig border collie tik (korthårig)! =)

2008-05-14 @ 10:11:35
URL: http://nogg.se/staffonly
Postat av: Sara

Emma: Det verkar vara roliga hundar, lättlärda.

2008-05-15 @ 11:08:59
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0