Sista gången på kursen

Gjorde resten av allmänlydnadspasset. Som vanligt helt otroligt svårt att få Taz att fokusera på mig. Det slängdes hejvilt med leksaker och det är den värsta störningen av dom alla, Taz har fokus på leksakerna och endast leksakerna, världen runt om existerar inte just då. Istället för att stå still medans vi väntade på vår tur gick vi undan lite och tränade att gå fot och det gick riktigt bra emellanåt. Instruktörerna såg oss och blev lite förvånade tror jag. Dom tror att jag blir nervös när andra tittar på och det är därför det går sämre då. Kanske ligger det lite i det men det är nog inte hela sanningen.

Allmänlydnadspasset, moment, betyg (Behöver träna mer på, Väl genomfört eller Mkt väl genomfört) och mina kommentarer:
Kvarsittning med störning 1-2 minuter, Behöver träna mer på - Taz tog chansen direkt att springa till instruktörerna som höll i leksaker.

Möte med hundar på naturstig, Behöver tränas mer på - Jag tycker det gick väldigt bra. Drog lite i kopplet men annars lysande med tanke på hur det brukar vara när andra hundar är så nära.

Sitta tyst i bil med störning ca 5 m utanför, Mkt väl genomfört - Inte mycket att säga, han satt tyst och fint helt enkelt.

Gå fint vid sidan eller bakom, Väl genomfört - Det är väl inte så många meter vi har lyckats gå fint under kursen men vi fick tydligen godkänt på det.

Hantering/visitation, Väl genomfört - Jag gick igenom hela Taz, gick bra förutom att han ville bitas när jag kollade bakbenen. Instruktörern kollade tänder och det gick bra bortsett från att Taz hade lite svårt att vara stilla.

Inkallning utan störning, Väl genomfört - Det har aldrig varit några problem tidigare men nu är det tydligen det. Han kommer till mig direkt men drar sen så jag hinner inte koppla. Inte godkänt enligt mig.

Inkallning med störning, Behöver träna mer - Det var leksaker som störning så ja ni kan ju gissa själva att det gick åt helsike.

Stoppkommando, Behöver tränas mer på - Vi har inte tränat in något stoppkommando så självklart blev vi inte godkända på det.

Passivitetskontroll, Väl genomfört - Han stod stilla men han drog och gnällde för han ville till leksakerna. Inte godkänt enligt mig.

Nosaktivering, Mkt väl genomfört - Personspår för första gången och han var jätteduktig.

Valfritt moment, Ej betygsatt - Vi skulle ha visat "snurra" men det gick inte. Taz var okontaktbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0