Hundar vi mött

För några dagar sedan tog faktiskt jag iniativ till att Taz och en annan hund skulle hälsa. Eller det var snarare jag som ville hälsa och Taz den stackarn fick hänga på. Det var en bullterrier och det är ganska sällan man ser dom och när jag ser dom så känner jag bara "Ååh", det är något speciellt med dom. Taz däremot tyckte inte om den.

Dagen efter när vi var ute och gick så såg jag helt plötsligt att det kom något springandes emot oss, jag hann tänka "är det en katt? nej det är en hund. är den farlig? fan Taz kommer bli skiträdd". Hundar som kommer rusandes mot oss tycker Taz normalt är jätteläskiga. Men inte ett enda skall, inget morr och inget resa ragg. Det var en liten Jack Russell tik och dom hälsade så fint på varandra. Sedan sprang tiken i väg och Taz stod och tittade efter henne och ville nog hälsa mera. Vilket lyckat hundmöte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0