Köttbullar det är grejer det

Jag brukar oftast använda levergodis, frolic och den typ av godis när vi tränar och tycker det fungerar alldeles utmärkt. Köttbullar, korv och annat supergott är bra vid till exempel hundmöten men vid lydnadsträning så blir det lite för bra. Vi har tränat lydnad med köttbullar i dag och Taz kan inte tänka på något annat än köttbullarna. Det enklaste kommandot går helt plötsligt inte att förstå. Han sitter och dreglar tills han inser att han måste göra något och då händer allt på en gång i en rasande fart, han backar, snurrar, använder till och med min fot som target trots att den aldrig har blivit använd som det tidigare. Jag får mig ett gott skratt men tycker nog träningen går bättre när lagom gott godis används.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0